Pretparken

Corona maatregelen Walibi Holland niet te handhaven

De Europese pretparken zijn inmiddels bijna allemaal open en de maatregelen zijn duidelijk zichtbaar in de parken. Minder bezoekers, plexiglasschermen en vakken om de 1,5 meter tussen de gasten te waarborgen. Voor pretpark personeel betekent dit dat zij de beugels niet fysiek controleren en de bezoekers wijzen op de afstand. Ook mogen er minder bezoekers de parken in om te zorgen dat het niet te druk zal worden.

Gerelateerde artikelen

Alleen in Walibi Holland lijkt dit anders te gaan. Bij de ingang van de attracties staat een medewerker die de digitale reservering van de attracties scant waardoor er niet teveel mensen tegelijk in de wachtrij staan. Een top systeem. Afgelopen maandag was het zo druk in het park dat het systeem er mee stopte.

Corona maatregelen Walibi Holland niet te handhaven

In de ochtend was het systeem wat trager maar het werkte enigszins. Tot het echt vrij druk werd in het park en de digitale wachtrijen opliepen tot ver boven de 50 minuten per attractie. Walibi besloot om de bezoekers zonder reservering in de wachtrij te laten waardoor gasten het niet nodig vonden om afstand te houden tot andere bezoekers.

In de wachtrij van Xpress: Platform 13 stonden bezoekers op elkaar gepakt.

Of de huidige maatregelen van de overheid overdreven zijn of niet laten wij voor het gemak maar even in het midden. Wij zijn immers ook geen virologen.

De maatregelen die zijn opgelegd door de overheid dienen vooralsnog gevolgd te worden om de kans op een tweede golf van corona te voorkomen. Het park lijkt zijn eigen afwijkende regels te hanteren als je deze vergelijkt met de overige Nederlandse pretparken. Dit terwijl Walibi Holland lid is van de “club van elf” die het document “Veilig samen uit” heeft uitgebracht. In dit document staat bijvoorbeeld:

  • De gast sluit beugels zelf en medewerker controleert op afstand
  • We zorgen voor 1,5 meter afstand tussen huishoudens
Personeel komt dicht bij gasten in Walibi Holland

Op de foto’s is duidelijk te zien dat de gasten van Walibi Holland zich alles behalve aan de maatregelen weet te houden. Ook valt het op dat er vanuit Walibi niet of nauwelijks gecontroleerd lijkt te worden. Personeel komt erg dichtbij de gasten bij het controleren van de beugels. Gasten beklagen zich op social media over de werkwijze van Walibi Holland. Ook krijgen veel gasten een grote mond als zij anderen attenderen op de afstand. Iets wat wij tot nu toe alleen in Walibi Holland hebben meegemaakt.

Wij constateerden dat Walibi Holland veel te veel bezoekers binnen laat waardoor er al een file stond voor de opening van het park. Tot het reserveringssysteem er mee stopte leek het aardig onder controle in het park maar vanaf het moment dat deze uit viel leek het wel een ongecontroleerde chaos in het park.

Wij hebben dit natuurlijk bij Walibi Holland neergelegd met het verzoek om hier op te reageren zodat wij dit mee kunnen nemen in dit artikel. Echter hebben wij tot op heden niets vernomen van het park.

Van het RIVM hebben wij vernomen dat zij onze beelden en de binnen gekomen klachten aan het onderzoeken zijn en daarna pas zullen reageren.

Laat meer zien

Gerelateerde artikelen

3 reacties

  1. waarom schrijf jij (of jullie) altijd alleen maar negatief over dit park? Hoe weet je dat de drukte de rede was dat het reservering systeem faalde. Kan ook een aanval of bug zijn, of is dat uitgesloten? Ben je er Überhaupt geweest sinds untamed er is, of zit je alleen langs de zijlijn te roepen dat je het beter kan?

    1. Zoals je kunt zien aan de foto’s zijn wij er inderdaad geweest. Personeel in het park gaf op die dag aan dat het systeem was gecrasht doordat het te druk was.
      Als er iets positiefs te melden is doen wij dit uiteraard ook.

      Op de rest van je reactie gaan we maar niet in ;)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button